Dags att komma ut...

I taket lyser stjärnorna

Vi såg "I taket lyser stjärnorna" ikväll. En hyfsad svensk långfilm om en tjej med en cancersjuk mamma. En snyftare helt enkelt. Och jädrar vad tårarna rann till på vissa i familjen (jag nämner inga namn)
. Även jag fick ett överskott av tårvätska emellanåt, men eftersom jag är en man såg jag noga till att inte det inte övergick i riktiga tårar.

Jag brukar ta några djupa andetag för att lugna ner mig när jag känner att jag blir blödig. En märklig reflex egentligen, för vad gör det egentligen om man gråter en skvätt? Vanligtvis är det filmer om barn i trubbel som brukar sätta min underläpp i darrning. Rekordet sattes jag när jag såg "I am Sam", en riktig supersnyftare där Sean Penn spelar en utvecklingsstörd kille som kämpar för vårdnaden om sin 7-åriga dotter "... and in the process teaches his cold-hearted lawyer the value of love and family" som det står på IMDB.

Jag såg "I am Sam" på ett flygplan över Atlanten när jag och min dotter flög till Island. Hon sov med huvudet i mitt knä medan jag såg filmen mitt i natten och det triggade något slags känslosvall. Jag storlipade i en timmes tid. Kranarna stod helt öppna och mina medpassagare måste nog att ha trott att någon slags personlig kris hade drabbat mig för jag förbrukade näsdukar som en snuvig elefant.

Och med en rodnad på mina kinder får jag erkänna att jag även fällt tårar vid fler tillfällen. På några riktig pinsamma rullar till och med. Så pinsamma att jag inte ens vågar nämna dem här.

Så nu har jag alltså kommit ut: Jag är man och jag gråter när jag ser film.

Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD

Åh, älskar i taket lyser stjärnorna! :)



Ps. har du lust att delta i min utlottning om en fylld goodiebag med spa prylar? helt gratis och delta gärna här: http://robinhoods.se/2011/april/vinn-en-goodiebag.html#comment :)

2011-04-26 @ 11:32:45
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0