Fredagsmusik



Idag skulle det varit Johnny Cash 78:e födelsedag. Jag såg honom live en enda gång på den legendariska Lollipopfestivalen utanför Stockholm. Festivalen hade en sanslös line-up med artister bl.a. Davis Bowie, The Chemical Brothers, De La Soul, John Fogerty, Laurent Garnier, Fireside, Hellacopters, Honey is Cool, Augustus Pablo, Primal Scream, Spiritualized, The Soundtrack of Our Lives, Air och många fler.

Jag fick inte med mig några kompisar, så jag åkte dit med tåg helt ensam. Tältade för mig själv, drack några öl, pinkade i en flaska på natten. Såg jäkligt många magiska konserter. Åkte ensam hem med tåget igen.

Johnny Cash var där med sin familj och Staple Singers. Det var mulet mest hela helgen, men när Johnny sjöng då sken solen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0