Shuffle it

Jag fick ett meddelande av en vän på Facebook, där jag uppmanades att slumpa fram 15 låtar i min musikspelare och sedan redovisa det. Helt utan censur eller förbättringar för att det ska bli en "coolare" låtlista.

 

Jag fattade inte riktigt vad jag skulle göra med listan, så nu lägger jag den här istället:

 

1. 19hundra80sju – Imperiet

2. Anonym 1 – Eric Ramsey

3. Milking – Deerhoof

4. I'm So Excited – John Lee Hooker

5. Volcano – Damien Rice

6. Tootoolah – Peter LeMarc

7. Hog Farm – Pugh Rogefeldt

8. Travelling Alone – Ron Sexsmith

9. Jesse James – Brice Springsteen

10. The Galway Girl – Steve Earle

11. Milneburg Joys – Dr. John

12. Ahead of My Time – Teddybears Sthlm

13. Veteran – Audio Bullys

14. The Biggest One – They Might Be Giants

15. Someday – Steve Earle


Definitivt inte särskilt modernt, men skivsamlandet har stannat av i samma takt som Spotify växt sig starkare.
Den bästa låten? Volcano. Sämst? The biggest one.

Minns förresten någon mer än jag They Might Be Giants? ...
Tänkte väl det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, en ganska fin lista. Ruffig. Pjotr, jag och Mister M pratade om en öl idag. PÅ kontoret eller 100 meter från kontoret. Hänger du på?



/FF

2010-12-09 @ 10:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0