Fysisk 40-årskris

Krämpa 1: Ont i ryggen.
Ådrog mig detta någon gång i somras. Misstänker att det började när en överförfriskad vän hoppade upp på mina axlar i kön till en korvkiosk en sen natt på stan. En kota i övre delen av ryggen är öm som f*n och jag är stel och har värk hela tiden. Har varit hos naprapat och käkar Ipren, men inget hjälper.

Krämpa 2: Halsbränna.
Efter en sommar med god mat och dryck, så verkar magen inte riktigt ha hämtat sig. Om jag inte käkar regelbundet, så bränner det utan hel*ete i magen och halsen. Käkar Novalucol vid behov. En whisky hjälper.

Krämpa 3: Gikt.
Jag får erkänna att just den här krämpan inte är bekräftad. Kanske inte ens är sann. Eller rättare sagt, jag är ganska säker på att jag inte har gikt. Men jag inbillar mig att jag är på väg att få det. Jag får nämligen så jäkla ont i stortån ibland när jag sitter still länge. Typ på jobbet eller i bilen. Därför har jag fått för mig att jag är på väg att få gikt, eller portvinstå som det också heter. Jag vet faktiskt folk som har det. Och fy f*n vad det verkar jobbigt. Man kan tydligen inte ens sova med täcket på tån utan att det värker som sjutton.

Anna kom ner i köket häromdagen när jag just hade hällt upp ett glas vin. Hon hade googlat på gikt. Torrt konstaterade hon att jag numera borde undvika kött, öl och alla produkter som innehåller jäst eller alkohol. Om jag ville undgå att få gikt alltså.

Så nu är frågan: Vit månad eller inte? Eller ska jag kanske bli vegetarian? Helnykterist? Gå på GI-diet? Allt det ovanstående? Eller ska jag köra på det gamla vanliga alternativet: Förnekelse. Den värkande tån kan ju bero på nageltrång också, eller hur?

Kommentarer
Postat av: M.

Pétur du har fått en portvinstå.

Du var ju i Portugal.

2010-08-27 @ 07:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0