Mambo

Jag bor hemma hos mamma igen. Eller, ja, hela min familj bor här faktiskt. Egentligen har vi ju flyttat till Änggården från Andra Långgatan, men eftersom vi har renoverat och målat trappan till andra våningen i huset, så kan vi inte bo där så länge färgen torkar. Idag gjorde målarna den fjärde (!) strykningen, imorgon kommer de att göra den femte(!). Alltså har vi inte kunnat bo i vårt nya hem på två nätter.

En enda natt har vi sovit bland kartonger och byggdamm. Det var efter tre svettiga dagar av packande, bärande och dirigerande.

Vi hade fått den briljanta idén att flyttbilen skulle köra fram till verandan i trädgården, så först fick vi hugga ner ett träd för att bilen skulle kunna komma in på tomten. Men cirkusen blev total när flyttbilen på 12 ton lyckades köra fast i den sumpiga gräsmatta. Alltså fick vi bära alla saker genom hela trädgården. Och eftersom renoveringen pågick för fullt var vi tvungna att samla alla lådor och möbler i vardagsrummet. När allt var avlastat, slutade det med att samtliga flyttgubbar och byggubbar fick hjälpa till att knuffa lastbilen upp ur de två svimmingpoolliknande hål som uppstått i leran. 

Dagen efter städade vi vår gamla lägenhet. Jag blev öm i fingertopparna av allt gnidande med dammtrasan. Sååå tråkigt att städa ett ställe som man ska flytta ifrån. Sedan var det dags att bära igen. Nu hjälpte våra familjer till att bära lådor och möbler till olika rum i det nya huset. Tack för det!

Puh. Så det är kanske tur egentligen att vi fått vila upp oss lite. Men samtidigt kliar det i fingrarna att börja packa upp och fixa till i huset. Det har blivit så fint jämfört med innan. Jag kommer lägga upp bilder så fort som jag fått en riktig internetanslutning. Ses då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0