Hello hello American Pie!

American Pie

Senaste nytt! Vårt band The Elliots har återigen lyckats nästla sig in på ett soundtrack. Och den här gången är det inte någon tv-serie. Nä, nu snackar vi långfilm. Kanske inte major feature blockbuster, men ändå...

Ibland är det svårt att erkänna att man flabbar åt amerikanska komedier som till exempel American Pie. När den kom till Sverige 1999 så kunde man inte undkomma den. En flåsig, grabbig långt-under-bältet collegekomedi, som av någon anledning blev en succé på bio och DVD. (Eller var det video, på den tiden?) Här skulle man skratta åt smygonani, för tidiga utlösningar och pinsamma farsor. Och så självklart den övererotiska europeiska utbytesstudenten som bara ville ha sex. Hela tiden.

Jag har för mig att jag fnissade lite när jag såg den, även om det är svårt att erkänna.

Hade glömt American Pie tills för en liten stund sen. Då fick jag beskedet att The Elliots fått med en låt i den kommande American Pie-filmen med undertiteln "The Book of Love". Filmen släpps i USA i december och det är med spänd förväntan som jag ser fram mot premiären. Kommer vår låt att kompa någon finnig kille som juckar mot en melon i hemlighet? Eller höras i en flyktscen där skolans nördar blir jagade av vaktmästaren efter någon penibel incident? Eller är "Catch my Fall" rent av ledmotiv?

Skräckblandad förtjusning beskriver nog känslan bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0