Upp i rök

"Hela skolan står i lågor, hoppas hela skiten brinner ner!" sjöng man ju. Och det är precis vad den gjort.

I natt brann min högstadieskola ner till grunden. Allt är borta. Bänkarna i samlingsrummet där vi spelade poker rast efter rast, de ändlösa korridorerna med slitna linoleummattor där horder av finniga ansikten ständigt var på väg till en ny lektion, slöjdsalen där killarna kastade moraknivar på varandra, bambasalen där finnarna tävlade i potatisätning och teknikmajjen inspekterade hur mycket vi ätit och gav oss en utskällning om vi slängde för mycket ("Tänk på de svältande barnen i Afrika"), skrivmaskinssalen där jag lärde mig fingersättningen på tangentbordet som jag sedan aldrig använde, fysiksalen där en explosion av knallgas gjorde mig döv en hel förmiddag, biologisalen där vi fick gratis kondomer. Poff! Borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0