Fredagsmusik


Den här veckan har jag fått en låt på hjärnan. Helt underbart. Den där sköna känslan av att plötslig upptäcka ny musik som knockar och griper tag är rätt skön. Den kommer alltför sällan nuförtiden.

 

”Cigarettes” med Daniel Merriweather är blivande klassiker om du frågar mig.

 

Kanske är det hans sköna röst - hur han hela tiden ligger lite off-beat med en sån grym feeling. Eller så är det kanske texten, som precis som alla fantastiska sångtexter balanserar på den där tunna linjen mellan total äkthet och fullständig banalitet. Om låten havererar eller inte beror på oftast på framförandet.

 

Men på det fullständigt glimrande sätt som debutanten Daniel Merriweather levererar ”Cigarettes” så jag tror jag på vartenda ord. Blunda, lyssna och njut. Amen!


Länk till Spotify.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0