Saker som hänt...


Vi har haft diskobowlingkalas för Moa och hennes kompis Tilda. Det kändes mystiskt att gå ner mörkret på Interbowling på Stigbergsliden, när solen sken från en klarblå himmel. Men barnen var lika glada för det.

***
Den 16 maj springer jag Göteborgsvarvet. Som förberedelse till det sprang jag ut till Torslanda igår, en sträcka på cirka 18 km som jag avverkade på 1.36 min. Med samma tempo kommer jag att klara varvet under 2 timmar, vilket är mitt mål. Värt att firas tänkte jag. Men det var inte särskilt smart att fira min löprunda med några öl. Vätskebristen fick mig att vrida och vända mig hela natten och jag vaknade med dunkande huvudvärk...

***
Retro-Petur gick och handlade CD-skivor idag. (Jo, det finns fortfarande folk som gör det!) På Bengans kan man köpa 10 CD för 499:- just nu, så jag gick loss fullständigt: Tom Waits, Dr John, Feist, Bright Eyes, Ray Davis, Bob Dylan, The Cure och Isobel Campell & Mark Lanegan hamnade i påsen.

***
Mer musik. Nu har jag har köpt min biljett till Way Out West.
Listan på färdiga artister börjar att se bättre och bättre ut. Nu senast kom Glasvegas. Men jag ser verkligen fram mot andra akter som  Band of Horses, Bon Iver, Amandou & Mariam, Calexico, Arctic Monkeys och framförallt Anthony and The Johnsons med Göteborgs Symfoniker. Det sistnämnda kan bli oförglömligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0