Semesterrapport 10 - Blandat på hemmaplan

Vi firar semester i Göteborg. En grå himmel och brist på kreativa idéer har gjort veckan en aning innehållslös och vi har liksom inget flyt. Fast min uppladdning inför Midnattsloppet är en ljusglimt i tillvaron - trots några extra trivselkilon.

Oflyt 1) Igår skulle vi till Liseberg och då var kön till entrén så skräckinjagande lång att vi vände och åkte till stranden istället, men där var det blåsigt så vi åkte hem. Oflyt 2) Idag skulle vi bada på Åbybadets äventyrsbad. Jag joggade dit medan resten av familjen åkte bil. Självklart började det att ösregna halvvägs. Familjen och jag anlände exakt samtidigt till badet. Men det var stängt för renovering den här veckan. Vi fick åka till Lerumsbadet istället.

Varför springa till Åbybadet? Ja, varför inte. Just nu håller jag på min uppladdning inför Midnattsloppet i augusti, så jag tänkte att det var ett smart sätt att integrera motionen i dagens aktiviter.

I juli har jag sprungit totalt 10,7 mil. Jag trivs verkligen med att springa, men har ändå svårt att hålla vikten nu i sommartider. Jag joggar och joggar, men magen blir större och större. Vågen visar 6 kilo mer än i början av semestern. Det kan visserligen bero på sommarmaten, vinet och ölen, men känns ändå orättvist på något sätt.

Till helgen ska Anna och jag gå på konsert med U2. Det lär väl bli en och annan öl då med. Så vi får se hur många extrakilon jag har att trolla bort efter semestern. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0