Lite blandat på en lördag...



Det är inte så många som läser den här bloggen. Så därför vill vill tacka dig, trogna läsare, som orkar att följa mina schizofrena inlägg om allt mellan himmel och jord. Bland annat du mamma, puss på dig!

Jag vet att jag gör generalfel som inte håller mig till ett ämne eller tema utan bara ser det här som ett utrymme att få utlopp för min egen perversa skrivlust. Men det är kul!

***

Just nu läser jag "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda. Den verkar lovande. Väldigt fransk och mysig...

***

Jag har glömt bort att rekommendera den irländska filmen "Once". En underbar bagatell, som återigen avslöjar min svaghet för irländsk musik. För den här filmen handlar till stor del om just musik. Musik som en byggsten i livet.

Filmen är inspelad med en minimal budget och på extremt kort tid med okända skådespelare. Men resultatet är fantastiskt, och mest av allt en glädjekick...!

***

Har jag sagt att jag sett musikens framtid? Den heter Spotify! Om du inte skaffat dig det ännu, så gör det. Nästan allt finns där. Rakt in i örat. Gratis.

***

Anna fyller 37 år på söndag.

***

Min arbetsplats har varit uppmärksammad i Resumé. Här och i viss mån här. Inga glada nyheter, men samtidigt inga nyheter för oss som jobbar där. 55 miljoner kronor back...hmm...det blir många godisbitar det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0