Humlen som fick mig att dum-le

Sierra Nead Harvest Wet Hop Ale
En kall öl framför tv:n är aldrig fel. Men när jag hällde upp ett glas av Sierra Nevada Harvest Wet Hop Ale smakade det inte bara helrätt - det var en fantastiskt gott! På snudd det godaste i ölväg jag smakat faktiskt. Men så är jag också en junkie på amerikansk öl med rejäl beska och ibland får jag erkänna att går det överstyr på det området. Vissa extrema brygder är lika nyanserade som Micke Persbrandt på sterioider.

Det här är extremt, fast på ett  väldigt smakfullt sätt. Wet Hop Ale betyder att ölet bryggs med helt nyskördad, dagsfärsk humle. (I vanliga fall torkas humlen innan den används som ingrediens i ölbryggning) Resultatet är en humlearom som fullkomligt exploderar i munnen. Men utöver beska finns här stor blommighet och nyanser av syrlig frukt. Det är ett fylligt, nyanserat öl, vilket inte alltid amerikaner lyckas producera i jakten på beska kickar...

Tyvärr kan Sierra Nevada Harvest vara svårt att få tag i. Jag fick en flaska av en ölvän som sprang till Systembolaget i Nordstan samma dag som det släpptes och nu är det helt slut i Göteborg.

Såg dock att det just nu finns kvar flaskor på systemet i Malmö, så om du bor där...spring!

Kommentarer
Postat av: Mattias Liljenberg

Den ser till och med god ut!!!!!

2009-02-23 @ 03:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0