Världens bästa

De senaste tio dagarna har jag inte kommit hem före klockan åtta någon gångl Utom en kväll när vi skulle ha personalfest för Egg & Milk hemma hos oss. Och de allra flesta kvällar har klockan närmat sig tolv på natten när jag smugit in genom dörren, trött och purken och inte alltid så trevlig. I vissa trebarnsfamiljer skulle en sådan som jag blivit halshuggen redan den andra kvällen. Men inte jag inte.

Jag har nämligen världens bästa fru. (Visserligen rent tekniskt inte min fru, men ordet sambo känns konstigt att använda. Efter 18 år tillsammans så tycker jag att fru bättre beskriver vår relation, så därför brukar jag säga just så.) Och min fru är inte bara den vackraste och underbaraste kvinnan jag vet. Hon är dessutom den mest förstående, tålmodiga och snällaste personen jag träffat.

Nu kanske rabiata feminister där ute tolkar detta som att min fru är ett hunsat mähä, som bara gör allt som hennes make beordrar henne att göra. Men då tror ni fel. Just nu är det bara så att tiden inte räcker till för min del, för att jag jobbar och spelar in en skiva samtidigt. Och då accepterar hon det, eftersom det är en begränsad period i våra liv. Otroligt, eller hur?

Inte nog med att hon tar hand om våra tre tjejer, hon sköter ett företag också, skjutsar till ridskolan och dansskolan och förbereder lite för julen. Och trots detta säger hon aldrig ett ont ord om min frånvaro, beklagar sig inte och klagar inte. Det skulle jag gjort, kan jag lova.

Så detta är min hyllning till dig Anna. Jag älskar dig, du är världens bästa.

jerm | MySpace Video

Kommentarer
Postat av: Sven Hansson

Jag säger bara det Deep Purple,Led Zepellin-

Black sabath 1969-1973.Musiken blev inte

sig lik när Ian Gillan lämnade Deep Purple

sommaren 1973.

2009-12-13 @ 20:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0