Kampen mot kalorierna

Sexpack
Sommarens fröjder har satt tydliga spår. Inte nog med att jag känner mig slö i hjärnan på jobbet. Jag har dessutom gått upp sju kilo under mina fem semesterveckor. Så nu är det avhållsamhet från fet mat, sötsaker och alkohol som gäller. 

De kommande två helgerna blir varandras motsatser. Först fyra dagars musik när Way Out West drar igång. När jag lyssnar på livemusik så blir frestelsen att inta alkoholhaltiga drycker stor. Och när jag dricker alkohol blir också frestelsen att äta snabbmat stor. Resultatet är oftast att jag ger efter för båda frestelserna.

Veckan därefter går däremot  i sundhetens tecken. Den helgen ska jag nämligen springa Midnattsloppet. Så då måste jag satsa på uppladdning med stärkande och näringsriktig kost. En mil genom centrala Göteborg ska jag klara på högst 55 minuter har jag tänkt mig. 

Om jag klarar det så firar jag naturligtvis. Med en öl till exempel. 
Ja, ni förstår. Det kommer att bli en tuff kamp mot kalorierna hela hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0