Sveriges mest överskattade artister

Efter att ha just ha sett en urusel spelning på Kajskjul 8 med en känd svensk stjärna kände jag att det var dags att upprätta en lista över Sveriges mest överskattade artister. Det vill säga en lista över musiker som är uppskattade av en stor publik och många recensenter men inte lever upp till sitt rykte i mina öron. Märk väl, det betyder inte att det är en lista över de sämsta artisterna. Det skulle bli en helt annan lista...

Jag börjar nerifrån:

5) Eva Dahlgren
Pretentiös pseudopoesi med obefintliga melodier.

4) Moneybrother
Det är något gravt irriterande över de pompösa arrangemangen och hans spattiga scenmanér och märkliga diftonger. 

3) Lars Winnerbäck
En gång i tiden gillade jag Winnerbäck. Nu tycker jag det är gubbigt, jämntjockt och enhanda.

2) Sofie Zelmani
Saknar all orginalitet, trista låtar som alltid låter likadant. Och så denna tunna röst med så taskigt engelskt uttal att man får rysningar.

1) Timo Räisinen
Konserten på Kajskjul 8 bekräftade det jag redan tyckte plus lite till. Herr Räisinen skriver platta dåliga låtar, har ett kasst band, ingen utstrålning, tråkig röst, taskig humor och noll självdistans. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0