Om choklad och Göteborgs yngsta barista

Lindt A Touch Of Salt
Mörk choklad med havssalt - en kombination som låter märklig, men som är helt fantastisk. Sältan kompletterar bitterheten och sötman i chokladen. En perfekt avslutning på en middag, en eller två rutor räcker. Kanske tillsammans med en latte serverad av en ung tjej...

Jag har nämligen lärt mina döttrar att svänga ihop en latte på espressomaskinen. Och de gör det fantastiskt bra. Mal kaffebönorna, tampar kaffet och skummar mjölken – som riktiga baristor. Min kompis Fredrik hävdade häromdagen att att baristayrket är oerhört överskattat. Om han skulle dricka en latte serverad av Stella, 5 år, som smakar bättre än många lattar (?) på stans caféer, så skulle han definitivt få vatten på sin kaffekvarn. 

För övrigt ett av min bästa hålla-vikten-tips: Mörk choklad och latte alltså. 
Då behöver man inget annat godis.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stella hälsar att hon faktiskt fyllt 6 år

2009-04-08 @ 09:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0