Lite att bita i på jobbet

Subway
Jag blev ju varslad om uppsägning för ett tag sedan. Men...tadah! Nu är jag återanställd igen. Och dessutom är det galet mycket att göra på jobbet. Men inte nog med det - snart får vi ännu mer att göra...

Det har varit lite kaosigt ett tag. Ekonomiskt trassel som ledde till uppsägningar. Så tyvärr är några gamla kollegor inte kvar, vilket känns konstigt, men de flesta har fått nya roliga jobb. Och vi som är kvar får slita desto mer.

Mina kunder för tillfället är en intressant blandning av varumärken - Libresse, Scholl, Durex, Lantmännen och Santa Maria - d.v.s. menstruation, fotvård, sex, mat och mera mat. Och tillsammans gör vi allt ifrån kuponger till reklamfilmer.

En vanlig arbetsdag blir med andra ord aldrig tråkig. 

Byrån rodde dessutom nyss hem ett nytt konto mitt i den brinnande lågkonjunkturen. Subway, med svenskt huvudkontor i Göteborg behövde en reklambyrå. De valde Trigger i konkurrens med en handfull andra byråer, vilket var extra kul. Läs mer om det här.

Imorgon är sista arbetsdagen innan påskledigheten. 
En sista spurt innan fyra dagar lugn och ro. Jag längtar redan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0