Inte bäst men klokast

"Det har varit en fantastisk resa. Jag är inte samma person nu som innan. Detsamma gäller mina lagkamrater. Det handlar om att förändras, att lära sig, att utvecklas. Om att växa som person och att skaffa sig självförtroende. I många samhällen har man ännu inte lärt sig hur man ska utbilda sina barn. Alla utbildningssystem bygger på att ge oss en känsla av brist och behov istället för att lära oss att vara stolta över oss själva. Först och främst var detta en mental seger. Vi hade väldigt länge visualiserat den här stunden. Gör man det intensivt nog, blir det som man tänkt."

Olafur Stefansson, veteran i isländska handbollslandslaget, skippar standardsvaren när han blir intervjuad i SVT efter OS-finalen. Laget förlorade, men tog ett historiskt silver.

Det här citatet gör mig omåttligt stolt över mina isländska rötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0