En dyr utflykt till en fin affär

jäskorgvåg                         sumplåda
Idag har jag shoppat som crazy. Vi gjorde en familjeutflykt till en fin liten affär som heter Bagaren och Kocken, vid Härlanda Fängelse i Göteborg. Själva butiken ser ganska oansenligt utifrån men när du kliver in genom dörren möts du av en explosion av färger och former. Sällan har jag känt sån shoppingglädje. I hyllorna trängs massor av kvalitetsprodukter för den som gillar att fixa och dona i köket. Snygga och praktiska grejor i massor, som man bara vill ha.

Okej, jag får väl erkänna att jag kanske inte spenderar alltför mycket tid med att laga mat hemma, men jag har fått lite inspiration den senaste tiden. Jag har gjort två halvlyckade försök att baka surdegsbröd och tänker fortsätta experimentera med bakningen ikväll. Jag gillar självklart också att brygga espresso på min nyreparerade Giotto. Alltså var det i baktillbehörs- och kaffeavdelningen som jag spenderade min mesta tid.

Inköpen blev följande:
1 rund jäskorg för bröd
1 avlång jäskorg för bröd
1/2 kg espressobönor, Yellow Burbon från Brasilien
1 sumplåda med tampermatta till espressomaskinen (som man knackar ner kaffespill i)
1 lyxig hushållsvåg (som jag trodde kostade 249 kr, men i själva verket gick på 599 kr såg jag precis på kvittot!!)

Vad slutsumman hamnade på, förblir dock en väl förborgad hemlighet...

Kommentarer
Postat av: RuggigHund

Visst är den butiken grym! Hade den legat i stan hade dom nog haft ännu bättre business. Men jag har länge planerat en utflykt dit för att köpa just jäskorgar och förhoppningsvis slippa platta bröd i fortsättningen. Dessutom får ju bröden ett väldigt fint mönster av korgarna.

2008-10-22 @ 14:11:02
URL: http://ruggig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0