Blogg comeback!

Petur Pop

Det längsta uppehållet i den här bloggens historia är nu över. Jag sitter på lunchen på jobbet och känner mig sliten efter en tuff arbetsvecka och en minst lika tuff helg. Men det har mest varit skoj faktiskt.

Sångpremiär...
Min första sånglektion med mina två bandkollegor Mathias och Christian var riktigt rolig. Vi kände oss som en övermogen gosskör när vi sjung Feel av Robbie Williams för en sångpedagog som säkert var tio år yngre än oss.

..lite jobbsnack...
En presentation för en av våra kunder på jobbet gick bra. Vilket var skönt med tanke på att det blev nattarbete kvällen innan och jag fick flyga till Stockholm för mötet. 

...lite bandsnack!
The Elliots åkte till Gåsö utanför Lysekil för att spela in nya låtar. Det var ett äventyr. Först fraktade vi över all utrustning (och fyra backar öl) i en liten båt mitt i natten och det blåste ganska rejält. Vi var dyblöta när vi kom fram. God mat, god dryck och ganska mycket musik blev det medan vinden och regnet yrde utanför husknuten. Sent på natten, stärkta av öl, diskuterade vi bandets planer och våra ambitioner med musiken. Djupt och förrvirrat på samma gång, som bara vi kan. Väldigt kul men samtidigt lite slitsamt.

Vi fick samtidigt  besked om att ännu en låt blivit placerad i en serie av vår amerikanska agent. Den här gången är det inte en TV-serie, utan en webbaserad animerad serie som heter Kingdoms of Grace. Låten heter Beautiful Wonderful och är med i avsnitt 8. 

Du kan ser serien på adressen: http://www.kingdomsofgrace.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0