David Urwitz på vita duken



David Urwitz har med fyra låtar i långfilmen Kärlek 3000 som har premiär på biografer landet runt den 14 november. David har spelat in låtarna hos Charles Storm i Studio Cloudchamber, där vi i The Elliots också har huserat.

Varje gång David har släppt en skiva har recensenten på Göteborgs-Posten gått upp i spinn och i braskande rubriker skrivit att "NU är det dags för det stora genombrottet!" Jag tror att han syftar på ett medialt genombrott i Stockholm. För i riksmedia är David Urwitz fortfarande ett okänt namn.Trots det har han redan sålt ovanligt många fullängdsskivor och singlar på sitt eget bolag, utan uppbackning från någon skivbolagsjätte. 

Men nu tror jag att genombrottet faktiskt kan komma - om Kärlek 3000 blir en framgångsrik film vill säga. Att höras i ungdomsfilmer har visat sig vara en säker ingång till hitlistorna. Broder Daniel fick sitt breda genombrott i Fucking Åmål, Daniel Lemma blev flitigt spelad i radio när han gjorde musiken till Jalla Jalla. För att inte tala om alla hitlåtar som soundtracken till amerikanska filmsuccéer genererar på löpande band.

När jag ser videon och filmklippen får jag känslan av att Kärlek 3000 kan bli en tonårshit. Kanske inte i klass med Fucking Åmål, men tillräckligt stor för att David Urwitz ska kunna få en rejäl skjuts i karriären. Det förtjänar han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0