Kolla in Sexsmith


På fredag morgon sjunger jag live med The Elliots på Bandit Radio. Men en minst lika stor (!) musikalisk händelse sker på Storan samma kväll. Då spelar en av mina favoriter live, den kanadensiske singer- / songwritern Ron Sexsmith. Jag är väldigt svag för hans intrikat svävande melodier och veka röst. Han har dessutom en skön, distanserad och humoristisk framtoning på scen som står i kontrast till hans ganska så allvarliga musik.

De senaste tio åren har Ron Sexsmith befunnit sig på en evig turné, världen över. Numera ger han sin musik på eget bolag, lite i skuggan den stora skivbolagsvärlden, men han har en stadig fanbase som troget köper hans skivor. Det där riktigt stora genombrottet har aldrig kommit. Trots en fantastisk flora av låtar, där många sånger fått klassikerstatus efter att andra kända artister gjort covers på dem.

Så det blir mitt helgtips i Gbg! Kolla in Ron Sexsmith på Storan. Jag kommer i alla fall vara där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0