Veckan och veckans vikt

Lång tid sedan jag skrev här. Jag får skylla på helgens svensexa som fullständigt tog musten ur mig. Först idag har jag fått tillbaka krafter nog för att skriva blogg.

Alltså. Äntligen slut på allt hemlighetsmakeri. Min vän Fredrik som gifte sig  i Paris för några månader sedan skulle firas med mansexa, som det heter när man redan gift sig. Vi hade planerat och fixat i några veckor och det blev ganska lyckat. Tanken var att uppfylla Fredriks hårdrockdrömmar från ungdomen.

Några höjdpunkter:

13.00 Fredrik som ofta håller i ölprovningar för olika grupper anländer till The Rover för att hålla i en provning. Han vet att det gäller en svensexa. Men han vet inte att svensexan har ett egyptisk tema, där vi, hans kompisar, är utklädda till mumier. Vi är extremt störiga, brölar mest och verkar allmänt ointresserade. Fredrik blir allt mer stressad, ända tills vi avslöjar att han har blivit lurad. Därefter blir han omgjord till sin idol Ace Frehley från Kiss.

15.00 Fredrik möter Jörgen Cremonese i gitarrduell på MUG, stans bästa musikaffär. Låter riktigt bra faktiskt.

Ca 17.00 Rullstolsbasket i Gothia-hallen. Grymt rolig aktivitet!!

image92

Kvällens middag med tillhörande aktiviteter urartade i en redig baksmälla på söndag morgon. Dagen efter hade jag gått upp två kilo!

Men när jag vägde mig imorse så såg det ut så här:

Dagens vikt. 104,2kg
Viktnedgång: 13,2 kg
Magomfång: - 2 cm
BMI: 27,7

Jag har alltså gått upp ett hekto under veckan. Helt ok med tanke på omständigheterna...

Kommentarer
Postat av: Katta

Hejsan!
Allt bra med dig?

Ha en trevlig kväll! :)

2008-05-28 @ 20:01:29
URL: http://fakkors.blogg.se
Postat av: Tomas

Hejsan!
Ville bara meddela att du just nu har chansen att vinna en tialott på presentarkivet.se
Men skynda dig!

2008-05-29 @ 14:53:10
URL: http://presentarkivet.se
Postat av: PATRICIA

Läste att du ville få bort magen. Det bästa är ju att börja träna lite smått. Ta några promenader (morgonpromenad, innan frukost, förbränner mest, och dessutom är det hur härligt som helst, prova det!), och sen är alltid lite styrketräning och sånt bra :) Såg att du ville vänta med träningen, men börja lite smått. Det kommer ge resultat.



Fortsatt lycka till! :D

2008-06-08 @ 09:17:02
URL: http://engladtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0