Bäst just nu

Lite blandat som jag gillar just nu:

Later with Jools, levande musik på Kanal 9
På söndagar längtar jag hem till familjen när jag spenderat helgen i Strömstad. Men nästan lika mycket längtar jag efter Jool Hollands program på nian. Varje avsnitt skänker mig uppenbarelser av ny (och gammal) musik ... Det här programmet skulle jag kunna skriva en roman om. Det är bättre att du kollar in det istället.

There will be blood, långfilm av Paul Thomas Anderson
Daniel Day-Lewis har varit borta ett tag. Nu när han är tillbaka, så är han tillbaka med råge. Han gör utan tvekan sin bästa rolltolkning genom hela sin karriär - hittills. Då fattar ni hur bra det är.

LIFE, tv-serie på TV3
Mest för att jag diggar Charlie Crews, kriminalaren som suttit av ett  långt fängelsestraff för ett brott han inte begått men nu är tillbaka på jobbet. Skön snubbe som är besatt av frukt!? Bara en sån sak.

Flickan som lekte med elden, kriminalroman av Stieg Larsson
Stieg håller stilen i tvåan. Alla har läst den, så det finns inget att tillägga.

Bönor, ja alltså bönor som man äter
Jag har blivit besatt av bönor. Kidneybönor, garbanzobönor mer mera. Det är bara så gott. Tänk vad en månad på pulverdiet kan göra. Plötsligt gillar jag bönor, vem hade gissat det...


Kommentarer
Postat av: RuggigHund

Hehe, jag läste precis det här http://www.popjunkien.se/?p=1782, som handlar om vilka som egentligen kollar på kanaler som t.ex. 9:an och som en blixt från klar himmel kommer ditt inlägg! Programmet (Later with Jools) verkar ju bra så jag får kolla det!

Flickan som lekte med elden ÄR grymt bra, har själv sparat på den sista och avslutande delen i Millenium-serien för att ha nåt gött att läsa i hängmattan i sommar tillsammans med Jens Lapidius uppföljare till "Snabba Cash" som heter "Aldrig fucka upp".

2008-05-14 @ 08:46:25
URL: http://ruggig.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0