Wermelin is the shit!

Äntligen kom jag till skott. Efter att ha tänkt det tusen gånger så gick jag in på Sveriges Radios hemsida och lyssnade på Wermelins radioprogram som sänds på söndagkvällar.

Det blev tre timmar med musik som jag aldrig skulle ha hört annars. Allt från raspig countryrock med Hardrock Gunter (!) via svensk progg med Älgarnas Trädgård till rykande färsk engelsk soul med Sarah Ann Webb. Har du aldrig hört namnen? Inte jag heller. Och det är det som är hela grejen... En del är konstigt...en del är kul...mycket är svinbra.
Mest rock - inte så mycket soul, hip-hop, klassiskt och hårdrock till exempel.

I vilket fall som helst så slår Wermelin alla andra radioprogram just nu. Och du slipper allt skitsnack...

http://www.sr.se/cgi-bin/p4/programsidor/index.asp?ProgramID=2216

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0