Fredagsångest

Fredag. Då är det dags att åka till Strömstad och jobba på Egg & Milk. Jobbigt, väldigt jobbigt. Jag är fömodligen en av väldigt få som har fredagsångest.

Det är skönt när jag har kommit iväg. Det tar ungefär två timmar att köra, då brukar jag lyssna på talböcker. Stanna för kaffe i Uddevalla. Fundera. Lyssna på musik. Ganska trevligt. Men det är förmiddagen som brukar vara tråkig. Att packa ihop allt och lämna familjen. Veta att man ska vara borta två dagar. Suck!

En typisk vecka i mitt liv det senaste halvåret:
Måndag - oftast ledig
Tis-tor - jobbar på reklambyrå som copywriter
Fredag - packar in varor i bilen, åker till Strömstad. Handlar och förbereder inför helgen.
Lör- jobbar på caféet.
Sön - jobbar, åker tillbaka till Göteborg.

Helt okej för det mesta, men det finns inte utrymme för speciellt mycket ledighet. Att bli sjuk pajar planeringen fullständigt.  Helt ledig mer än några dagar i sträck har jag inte varit på över ett år. Men jag ska inte klaga, det är självvalt - helt enkelt en del av att driva eget...over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0