Fortsättning följer

VÄrsta boken


Kulturkampen fortsätter
På Kulturkalaset fick vi med oss massa gratiskultur. Närmare bestämt tolv böcker från folkbibliotekens projekt "VÄrsta boken". Jag har svurit dyrt och heligt att sprida böckerna vidare, så Moa fick äran att lägga ut Flyga drake på Andra Långgatan. Vi såg faktiskt när den blev upphittad och omsorgsfullt nedstoppad i en handväska. Den nya ägaren försvann i riktning mot Järntorget med en resväska i släptåg.  

Viktfajten fortsätter
Jag har haft dålig disciplin sista tiden. Slarvat med glass, godis och snabbmat. Så nu tar jag faktiskt en liten kur med Modifast bara för att få ordning på vanorna och vikten. En vecka. Efter det är det bara sallad, sushi och annat gött som gäller. Det är en ständigt kamp mellan förnuft och känsla. Hjärnan vill äta nyttigt, men kroppen vill bara svulla, typ... 

CD-inköpen fortsätter
Stöd din lokala skivhandlare! Jag köpte följande från Andra Långgatans Skivhandel häromdagen:

Sexsmith & Kerr - Destination Unknown            Ron Sexsmiths sidoprojekt. Från Kanada.
Benni Hemm Hemm - Murta St. Calugna          Querky storbandspop från Island.
Paul Simon - Surprise                                           Paul Simon i samarbete med Brian Eno.
Daniel Lanois - Here Is What Is                          Superproducenten (U2, Emmylou Harris) på egen hand.
Taken By Trees - Open Field                               Ex-sångerskan från The Concretes i lågmält soloprojekt.
Wolfmother - Wolfmother                                     Retrohårdrock från Australiensisk trio.
The Polyphonic Spree - The Beginning...          Megakörband framför svulstiga låtar
Anna Järvinen - Jag fick feeling                           Ex-sångerskan från Granada i lågmält soloprojekt.

Det är alltså begagnade skivor. Snittpris cirka 75 pix. Och då får man omslag och allt. Har inte hunnit lyssna tillräckligt för att kunna ge några omdömen ännu. Jag kanske återkommer med det i sinom tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0