Viktras första dygnet

Hallå där. Nu har det snart gått två dagar med min nya diet. Helt okej, men det känns nästan som avtändning att bara äta pulver. Jag dricker väldigt mycket vatten för att hålla orken uppe.

Jag vägde mig imorse för skojs skull och nu visade vågen 114 kg.  Jag har alltså gått ner 2,3 kg på 24 timmar! (Slå det Mattias om du kan) Måste mest vara vätska naturligtvis.

Planen är köra pulver i två veckor och sedan successivt byta ut pulvermåltiderna mot vanlig mat. Mer hälsosam mat än tidigare naturligtvis; mer grönsaker, mindre portioner och färre excesser i form av alkohol och sötsaker.  Nästa steg i planen är att ska jag börja motionera lite mer. Fast det blir i sommar. Jag vet av erfarenhet att det funkar bäst för mig att ta en sak i taget. Jag tänker alltså ganska långsiktigt, fast jag vet inte exakt vad jag har för mål; 15-20 kg hade ju varit bra. Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Annika

Kuuul!!! Grattis!!! Känns allt bra så här långt??!

2008-04-17 @ 20:42:58
Postat av: Petur

Ja, fast nu börjar jag känna lite sug efter nåt knaprigt att tugga på. Det får bli ett glas vatten till istället...

2008-04-17 @ 21:16:16
Postat av: Mattias

Hmm, jag tror att jag har gått upp i vikt...

2008-04-18 @ 05:57:29
Postat av: Petra

Läs gärna mitt inlägg "Bantarnas A och O".

2008-04-20 @ 18:15:43
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0