Upphittat

"45 minuter till sjukdomen som kallas jobb. Sedlighetsroteln. Fel jävlar att jävlas med. Det är augustisvettigt. Läppglansklibbigt mot islatteglaset. Tappade orden för längesedan. Saknar henne. Bandit Queen. Städerna. Pulsen. Hur vi åkte pendeln en station åt gången. Måste få ur mig det. Växtvärk. Våga vägra vara vuxen. Kossor pryder väggen här. Småstadsmentalitet. Jobba. Mekaniskt. Maskinflickan. Vill rymma hemifrån. Packa väskor. Lyssna på Adam Tenstas They wanna know. Slå alla som inte tycker samma. Krama om henne. Jag och min mamma har inget gemensamt. Inte ens ett efternamn. Rotlös. Min pappa har pengar och en fru som är yngre än vad jag är. Halka vid fuktig väderlek. Göteborg. Ikväll ska jag på en dejt med en okänd 20-åring med Asperger. Vill banga. Spela Mortal Combat. Lösa ett korsord. Tror inte på lyckliga slut men jag kan väl låtsas. Dags att mata svinen med automatkarbinen. Sukilicious speaking."

En sida från ett anteckningsblock som var kvarlömt på ett av caféborden i Strömstad.
Den sitter upptejpad med röda Egg & Milk-dekaler på kakelväggen i köket.
Läser det ibland när jag är trött. Blir genast upplivad...

Kommentarer
Postat av: Elin

åh, den som ändå hittade så fina lappar!!!

2008-04-09 @ 12:56:35
URL: http://borovnica.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0