Clover och Cloverfield

Nu har jag, trots dieten, provsmakat Clover-kaffe, ett bryggkaffe som kostar 35 kronor per kopp. Jag drack det på Da Mattaeo i Göteborg och blev...grymt besviken. 
     Clover är en ny metod att brygga kaffe som innebär att man brygger en kopp i taget. Maskinen som brygger ska ge de perfekta förutsättningarna för ett gott kaffe. Och smakupplevelsen ska vara fantastiskt tycker många. Bland annat har Starbucks beslutat om att köpa in den svindyra utrustningen till sina caféer.
     Men som sagt, nja, inte riktigt någon höjdare. För det första smakade kaffet för svagt för min smak, det hade visserligen en rund och aromatisk sötma som var trevligt, men egentligen föredrar jag mer styrka och karaktär. Sedan tyckte jag att det var lite ljummet, men det kanske berodde på att det var en ganska stor kopp som serverades. Men jag inser också att bönorna som används är avgörande för hur det smakar, så jag ska ge det en chans igen...

Som av en slump ska jag se Cloverfield ikväll. En skakig upplevelse det med, har jag hört....


    
           Clover                 Cloverfield

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0